Malaysia - Formel 1

Til mine motorglade læsere, så tænkte jeg at det var på sin plads, at jeg lavede et indlæg med fart i. Weekenden d. 29. september til 1. oktober overværede vi det sjette sidste løb i dette års sæson af Formel 1 i Malaysias hovedstad, Kuala Lumpur. 
De weekender jeg er faldet i søvn til F1 på sofaen med min fatter på Udsigten 21, har de forvoksede gokarts ikke skabt den store interesse. Jeg må dog tilstå, at jeg, efter og op til ræset, er blevet ret fascineret af alle de teknikaliteter og hele setup’et omkring løbet. Når vi har danske Kevin Magnussen med for teamet Haas, så kan man desuden heller ikke tillade sig at være helt ignorant omkring de vilde accelerationer og larmen der indbefattede banen. 



 


Løbet er det sidste i Malaysia, hvorefter det flytter til Tyskland, da landet desværre ikke kan lokke nok tilskuere til. 



Den malaysiske oliegigant, Petronas, sponsorerer både løbet og Mercedes i F1. 





Ferrari klarede sig ikke så godt på løbsdagen og måtte tage sig til tanke med en 4. plads. Men jeg skal da lige love for, at det italienske bilfænomen har man tilhængere, da vi så klart flest tilskuere i Ferrari-beklædninger. 



Der holdte lige denne lækre sag udenfor vores hotel (kunne være en kører, men vi fandt aldrig ud af det). 



Efter 3 timers ventetid ved kørernes hotel, mødte vi denne F1 - legende! Selveste Niki Lauda - Levis Hamiltons mentor. Han var lidt træt efter opvarmningsdagen, men han var super venlig og gjorde sig tid til et par billeder med skiftevis Alex og undertegnet. Hvis man ikke har en anelse om hvem manden er, så vil jeg på det kraftigste anbefale at se filmen Rush. 





Comments

Popular Posts