At rejse er at.... vente...

Mange forbinder det med at tage ud på en længere rejse med unikke oplevelser, med muligheden for at udvide sin horisont i mødet med andre kulturer, men der er nu også udfordringer ved at rejse.. En af de største udfordringer, som de fleste der tager på en mindre chartertur nok ikke oplever, er ventetiden under rejsen. Lange mellemlandinger i lufthavne, tætpakkede busture i 30-40 graders varme og steder med få ting at se. 
Jeg skriver ikke dette for at tegne et pessimistisk billede af at rejse med rygsæk, men nærmere for at give et mere realistisk billede af de lidt mere trivielle aspekter ved at rejse. Den folkekære H.C Andersen har ret med sit kendte citat, "At rejse er at leve", men rejse handler samtidig om tålmodighed og afsavn til dem man skal undvære. Jeg er glad for, at jeg tog ud at rejse på trods af disse udfordringer, da jeg sammen med mine to fantastiske kammerater, efter knap en måneds rejse, allerede har fået nogle oplevelser, jeg aldrig vil glemme! 



På vej til Trincomalee på en 5 timers lang og overfyldt bus.




Man kan sove på mange nye og spændende måder, når man er træt nok.



En laaaang bustur kan også minimeres med søvn.



Vi er efterhånden ved at have brugt en del timer i Sri Lanka's (og generelt Sydøstasien) svar på en taxi - en Tuk-Tuk, som er en mellemting mellem en scooter og en mindre bil.



Min elskede backpack var ved at gå fra hinanden, meeen...... 



... Ved hjælp et par udsmide-klare cowboyshorts samt mit medbragte sygrej, så var det en smal sag.. Lige en lille tak til min søde mor, som lærte mig at sy (til husbehov), inden jeg tog afsted. 

Comments

  1. Da jeg for nogle år siden rejste rundt i Nepal, var det meget normalt, at befolkningen satte sig op på taget af busserne mellem alt bagagen, hvis der var mangel på stå og sidde pladser inde i busserne. Gør srilankaner også det?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okay vildt nok! Nej, gjorde de dog ikke. Busserne var bare pænt trængte, så man kommer dejlig tæt på de lokale 😅

      Delete

Post a Comment

Popular Posts